Helveticus - Jan Śliwa Helveticus - Jan Śliwa
1022
BLOG

Prof. Mikołejko został aresztowany!

Helveticus - Jan Śliwa Helveticus - Jan Śliwa Polityka Obserwuj notkę 12

Prof. (sic!) Zbigniew Mikołejko, filozof (sic!), w rozmowie z Gazetą W. oświadczył, że kobiety w wieku rozrodczym "Zostały kupione za te 500 złotych i mają w nosie naszą wolność…"

Jako że ja też filozof, to rozumuję tak: wspomniane kobiety poświęciły dla marnych 100 zł naszą wolność - czyli wolność prof. Mikołejki. Ergo: prof. Mikołejko stracił wolność, ergo: został aresztowany przez kaczystowskich siepaczy, jako że któż inny mógłby na tęże wolność dybać?

Dobrze, że władze więzienne pozwoliły mu na udzielenie Gazecie W. wywiadu. Nie sądzę, by ograniczenie wolności profesora polegało jedynie na tym, że rzadziej składane mu są hołdy, bo dla filozofa tak przyziemne sprawy nie mają znaczenia. Ba - taki Boecjusz nawet w celi stworzył "O pociechach filozofii". Tym bardziej przekonuje mnie to, jak ciężkie musi być cierpienie Mikołejki. Choć Sokrates i Seneka ze stoickim spokojem poddali się gorszemu nawet losowi.

W temacie kupowania: ja bym sobie życzył, by politycy mnie kupowali - i bym po wyborach zobaczył fizyczną kasę. Ale tu się odzywa moja przyziemna, cielesna natura. Prawdziwy filozof na widok pińcetki parsknie z pogardą, a gdy tyran zaoferuje mu milion, najwyżej odpowie: zasłaniasz mi słońce.

Interesuje mnie (prawie) wszystko

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka